تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی
تفاوت جاروبرقی خانگی و صنعتی چیست؟
تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی چیست؟ کارایی آن‌ها با یکدیگر چه فرقی میکند؟
در میان دستگاه های مختلف،جاروبرقی یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که وجود آن در منزل و مکان های دیگر جهت نظافت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لازم است بدانید که این دستگاه در مدل‌ها و انواع مختلفی تولید شده و در دسته‌بندی‌های متعددی قرار می‌گیرد، اما به طور کلی این دستگاه در دو گروه صنعتی و خانگی قرار می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت جاروبرقی خانگی و صنعتی بپردازیم. بنابراین توصیه می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت جاروبرقی خانگی و صنعتی

پیش از این‌که در مورد تفاوت جاروبرقی خانگی و صنعتی صحبت کنیم، باید بگوییم که این دستگاه تنها برای از بین بردن آلودگی‌ها و زباله‌ها نبوده و کاربردهای دیگری نیز دارد. برخی تصور می‌کنند که جارو صنعتی و خانگی با یک دیگر تفاوت نداشته و می توان از هرکدام از آن ها در منزل و یا مکان‌های دیگر استفاده کرد، اما در صورتی که نسبت به تفاوت‌های این دو نوع آگاهی پیدا کنید، متوجه خواهید شد که هریک برای شرایط‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
همچنین با مطالعه ادامه مطلب می‌توانید در زمان خرید جاروبرقی انتخاب مناسبی داشته باشید. از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های جارو صنعتی و خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد موتور

یکی از فرق‌های میان جاروبرقی خانگی و صنعتی در تعداد موتور آن است. معمولا نمونه‌های صنعتی بسیار بزرگ بوده و دارای چندین الکتروموتور هستند؛ زیرا این دستگاه در مکان بسیار بزرگ که حجم زباله بالاست، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این در حالیست که در مدل‌های خانگی تنها یک موتور وجود دارد و نمی‌توان از این دستگاه‌ها برای نظافت مکان‌های بزرگ استفاده نمود.

قدرت در تفاوت جاروبرقی خانگی و صنعتی

از دیگر تفاوت جارو صنعتی و خانگی می‌توان به میزان قدرت آن‌ها اشاره کرد. همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، جاروبرقی صنعتی دارای دو یا سه موتور است؛ طبیعتاً این دستگاه به دلیل دارا بودن چندین موتور از قدرت مکش بسیار بالایی برخوردار است، اما جاروبرقی‌های خانگی قدرت به دلیل داشتن یک موتور قدرت کم‌تری دارند.

تفاوت قدرت جاروبرقی صنعتی و خانگیمدت زمان کارکرد

مدت زمان کارکرد نیز یکی دیگر از تفاوت جاروبرقی و خانگی است. طبیعا دستگاهی که دارای قدرت بالایی است، می‌تواند زمان زیادی کار کنند. در مدل‌های اتوماتیک جاروبرقی صنعتی سیستمی وجود دارد که به شکل نوبتی هر یک از موتور ها را خاموش می‌کند.
زمانی‌که یکی از موتورها در حال استراحت است موتور دیگری می‌کند و می‌توان چندین ساعت دستگاه را روشن نگه‌داشت، اما جاروبرقی‌های خانگی به دلیل داشتن یک موتور نمی‌توانند خیلی روشن بمانند.

تفاوت در مخزن

لازم است بدانید که مخزن جاروبرقی‌های صنعتی نسبت به مدل‌های خانگی بسیار بزرگ‌تر است. البته در اکثر جاروبرقی‌های خانگی زبانه‌ها به داخل یک کیسه یا پاکت‌های یک‌بار مصرف ریخته می‌شود.
تفاوت در مخزن جاروبرقی صنعتی و خانگیبنابراین اندازه و نوع مخزن را نیز می‌توان به عنوان یکی تفاوت‌های جاروبرقی خانگی و صنعتی به حساب آورد.

میزان مقاومت و ماندگاری

در واقع جارو‌برقی‌های خانگی در مقابل عوامل مختلف مثل ضربه خیلی مقاوم نبوده و ممکن است آسیب ببیند، اما در مدل‌های صنعتی یک کالسکه فلزی وجود دارد که جارو را در مقابل ضربه مقاوم می‌کند. در صورتی‌که جارو صنعتی به موانع مختلف برخورد کند، هیچ آسیبی نخواهد دید.

تجهیزات و ابزارهای تخصصی

در انواع مدل‌های جاروبرقی تخصصی ابزارهای وجود دارد که شامل برس آب، برس خاک، فرش و… وجود دارد که می‌توان نظافت مکان را خیلی بهتر انجام داد. اما در مدل‌های خانگی معمولا تجهیزات زیادی وجود ندارد.

قیمت جاروبرقی

با توجه به موارد بالا به راحتی می‌توان تشخیص داد که جارو خانگی با صنعتی از نظر قیمت نیز با یک‌دیگر تفاوت دارند. قسمت جاروبرقی صنعتی بسیار بیشتر از مدل‌های خانگی است.

تفاوت قیمت جاروبرقی صنعتی و خانگیجمع بندی

همان‌طور که گفته شد، جاروبرقی یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های نظافت است که در انواع مدل‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شود. این دستگاه در حال حاضر توسط برندهای بسیار زیادی تولید می‌شود. به طور کلی جاروبرقی در دو گروه خانگی و صنعتی قرار می‌گیرد؛ اما برخی تصور می‌کنند که تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد.
از جمله مهم‌ترین تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی می‌توان به میزان مقاومت، تعداد موتور، قدرت مکش و زمان کارکرد اشاره کرد. شما باید به توجه به نوع استفاده و میزان حجم زباله‌ها جارو‌ مورد نیاز خود را خریداری کنید. برای خرید انواع جارو برقی از جمله سپاهان جارو و … نیز می ‌توانید به فروشگاه اینترنتی بابانوئل مراجعه کنید.